دیدنی های کیش
نوشته شده توسط : shbi
 

کلبه هور جزیره کیش

کلبه هور کیش از جاذبه های دیدنی کیش است که براى نمايش گذاشتن و استفاده از انرژى‌هائى که در قرن کنونی کمتر مورد استفاده می گیرد. کلبه هور جزیره کیش در غربی ترین منقطه کیش دماغه ای می باشد که از قدیم کلبه هور نام داشته است. کلبه هور جزیره کیش منطقه ای مناسب برای غواصی است و در بیشتر سال پذیرای گردشگران زیادی می باشد به شکل صخره ای می باشد و از آن به هامور، سنگسر،  سرخو،  انواع مختلف صدف ها و لاک پشت ها در این منطقه بسیار است. علاقمندانی که به ماهیگیری علاقه مند می باشند در روزهایی که باد ملایم می باشد برای ماهیگیری به این منطقه می روند.

 

 

مطالب مرتبط :

 

 

 

گذر هنرمندان کیش

 گذر هنرمندان كيش از جاذبه های گردشگری کیش می باشد که معرف مشاهیر بزرگ کشور ایران می باشد . این جاذبه گردشگری در ضلع شرقي پارك حاشيه اي میان ميدان سنايي تا ميدان ساحل در سال 1378 ساخته شد و کم کم در مراحل مختلف بر تعداد تنديس هاي بنا شده در اين گذر اضافه شد. از اهداف اين فعالیت فرهنگی بيشتر آشنا شدن نسل جوان و گردشگران خارجي با مشاهير فرهنگی كشورمان و ياد و خاطره اين ارزش های ايران اسلامي می باشد. جمع آوری اين تنديس ها در كنار يكديگر جايگاه هنر و جامعه هنر ايران را به نمایش می گذارد . گذر هنر مندان کیش از جاذبه های دیدنی کیش است که گردشگران بسیاری را جذب کرده است . علاقه مندان به این گذر این امکان را دارند تا از تندیس این استاید عکس یادگاری نیز بگیرند.

 

 

 

مطالب مرتبط :

 

 

 

 

khane ayani kish

خانه اعیانی کیش از دیگر جاذبه های کیش می باشد که کمتر در مورد آن صحبت می شود و از آن نامی برده نمی شود . خانه اعیانی خانه های چند خانواری و باستانی را به یاد می آورد می باشد که در گذشته اکثرا در یزد و کاشان دیده می شود. مساحت خانه خیلی زیاد می باشد و آثاری که از این خانه باقی مانده است به ظاهر مربوط به دوره ایلخانی می باشد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

 

 

 

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش از جاذبه های دیدنی کیش می باشد که گردشگران زیادی را جذب می کند که بيشتر از 57 گونه پرنده از جمله پليكان، طوطي ماكائو، شترمرغ،  توكان، انواع گوناگون لك لك،توركو، قو، پنگوئن آفريقايي و گونه هاي کمیاب، مانند تمساح پوزه كوتاه و احتمالا از منحصر به فردترين مراكز نگهداري جانوران در ايران است. باغ پرندگان از دیدنیهای کیش می باشد از جمله نكات قابل توجه در اين پارك جمع آوری گونه هاي مختلف از نقاط جهان و آمريكاي جنوبي تا استراليا و از شرق تا آفريقا می باشد.

 

 

مطالب مرتبط :

 

 

 

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره کیش از مجموعه های جذاب باستان شناسی است که برای بازدید کنندگان در معرض تماشا قرار گرفته است. شهر باستانی حریره کیش که در عمق غار و کوه های مختلف بنا شده است و از زیباترین آثار باستان شناسی دنیا می باشد . ظروف مسی، سکه های تاریخی، سنگ قبر و یک عرابه توپ از اشیایی می باشد که از شهر حریره کشف شده . عملیات بازسازی باستان شناسی همچنان ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط :

 

 





:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: